Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası

Odamızdan Haberler

ZTSO’DAN ‘DERSHANELERİN DURUMU VE GELECEĞİ’ KONULU SEMPOZYUM…

Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası(ZTSO) bir ilke daha imza atarak, Türkiye’nin gündeminde bulunan “Dershanelerin Durumu ve Geleceği” konulu sempozyum gerçekleştirdi.
Türkiye’de öğretim faaliyetlerini sürdüren ancak kapatılması gündeme getirilen dershanelerin durumu ve geleceğini ilgilendiren önemli bilgilerin verildiği sempozyuma katılan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği(TOBB) Türkiye Eğitim Meclisi Başkan Yardımcısı Eyyüp Kılcı “Dershanelerin Durumu ve Geleceği”, Zonguldak Barosu avukatlarından Abdullah Akbaş ise “Sürecin Hukuki Boyutu” konularında konuştular.

Sempozyuma Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Demir ile Zonguldak il ve ilçelerinde öğretim faaliyetlerini sürdüren çok sayıda dershane sahibi ve yöneticileri katıldı.

DSC_0274

DEMİR: “ZTSO OLARAK ÜZERİMİZE GÖREV DÜŞTÜĞÜNÜ HİSSETTİK”
Oturum başkanlığını ZTSO Basın Danışmanı Osman Sav’ın yaptığı sempozyumun açılış konuşmasını yapan ZTSO Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Demir, “Toplantımızın konusu Dershanelerin Durumu ve Geleceği. Öngörülebilirlik en önemli sermayemizden birisi. Son dönemde gelişen hükümet politikalarındaki bazı değişiklik sinyalleri ve üzerinde farklı çevrelerden yapılan açıklamalar neticesinde bir kafa karışıklığı ortamı oluştu. Biz de Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu olarak bu konuda üzerimize bir görev düştüğünü hissettik ve sektörün uzmanlarından değerli hocamızı ve kıymetli avukatımızı davet ettik. Bu konuda Ticaret ve Sanayi Odası’nın üyesi olan 30 civarında arkadaşlarımız, 650 civarında da bunların çalışanları var. Bunların geleceklerini tayin etmeleri noktasında biraz daha kafalarını aydınlatma adına bir toplantı tertip edelim dedik” dedi.

KILCI: “TÜRKİYE’DE 35 BİN OKULA KARŞILIK 4 BİN DERSHANE VAR”
Türkiye’deki dershanelerin durumu ile ilgili genel değerlendirmelerde bulunan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Türkiye Eğitim Meclisi Başkan Yardımcısı Eyyüp Kılcı, öğrencilerin okullarda aldıkları eğitimlerin yanında dershanelerden aldıkları ek derslerle de başarılı olduklarını vurgulayarak, dershanelerin dünyanın bir çok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir yerinin bulunduğunu söyledi.
Türkiye ile bir çok Avrupa ülkesindeki dershaneler arasında kıyaslama yapan Kılcı, Türkiye’de 35 bin okula karşılık 4 bin dershane, Japonya’da 29 bin okula karşılık 39 bin dershane, Güney Kore’de ise 37 bin civarında dershane bulunurken, Almanya’da 5 binden fazla ek destek birimi bulunduğunu hatırlatarak, Yunanistan’daki sayının Türkiye’deki sayının iki katı olduğunu ve Amerika ve uzak doğuda ise online sistemi yoluyla hizmet verildiğini söyledi.
Dershanelerin kapanması konusunda Başbakan’ın ısrarı olduğunu belirten Eyyüp Kılcı, Başbakan’ın Hüseyin Çelik ve sonra gelen diğer Milli Eğitim Bakanlarından bazı sınavların kaldırılması ve dershanelerin kapatılması için çalışmalar yapmalarını istediğini ifade etti. TOBB Türkiye Eğitim Meclisi Başkan Yardımcısı Eyüp Kılcı, Bakanların Başbakan’ın isteği doğrultusunda çalışma ve söylem içerisine girdiklerini, ancak sınavların kaldırmasını sağlayamadıkları gibi yeni sınavlar koymak durumunda kaldıklarını söyledi.
Dershanelerin kapatılıp kapatılmaması konusundaki kafalarda oluşan tereddütlerin bulunduğunu ve sektör temsilcileri olarak üst düzey girişimlerde bulunduklarını hatırlatan Kılcı, TOBB’da dershaneler konusunun da önemli bir gündem maddesi olarak gündeme oturduğunu söyledi. Kendisinin de bir dershane temsilcisi olduğunu, alanı bildiğini ve alan konusunda Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nu bilgilendirdiklerini, birlikte bazı adımlar atmaya çalıştıklarını kaydetti.

DSC_0277

“MESELEYİ PAYLAŞTIK TAVIR BİRLİĞİ SERGİLEDİK”
“Dershanelerin Durumu ve Geleceği” konusunda ayrıntılı bilgiler veren  TOBB Türkiye Eğitim Meclisi Başkan Yardımcısı  Eyüp Kılcı, konuyu anlatma fırsatı buldukları insanları iknada problemlerin bulunmadığını kaydederek, “Çünkü fotoğraf ortada, dünya gerçekleri ortada. Ütopik düşünenler ancak meseleye rasyonel olmayan çözümlerle yaklaşıyorlar. Bizim önerilerimiz sadece sektörümüzü kayırma kaygısı taşıyan öneriler değil, Türkiye açısından rasyonel olduğunu düşündüğümüz önerilerle çıkıyoruz. Bakanlıkta bizlere hiç danışmadan bir rapor hazırlandı. Hazırladıkları rapor, eğer bugün ben hazırlasam bundan daha güzel bir rapor hazırlayamam. Tamamen bizim endişelerimizi paylaşan bir rapor. Bakanın önüne sundular bu raporu. Ömer bey, ‘öyle bir raporu ben Sayın Başbakan’la paylaşamam’ dedi. Çünkü rapor, dershanelerle ilgili çok müspet şeyler içeriyor. Buna dedi, ‘dershanelerin kapanmasıyla ilgili öneriler diye bir bölüm ekleyin’ dedi, ‘ondan sonra sunalım’ dedi. Öyle bir bölüm sonradan eklediler rapora ve ondan sonra raporu sundular. Earget’in bir raporu var. Raporu okumanızı tavsiye ederim veya özeti var bazı arkadaşlarımıza onu gönderebilirim, yani harikulade bir rapor. Milli Eğitim Bakanı’na hazırlamış. Dershaneler öğrenciyi, veliyi, öğretmen, okul öğretmeni, okul müdürü, Milli Eğitim Müdürü nezdinde şaşırırsınız raporun içeriğinde oranları görünce. Akademisyenlerin raporları var. Şunu yaptık; açıklamadan sonra dernekler olarak bir araya geldik. Meseleyi paylaştık ve beraber bir tavır birliği sergiledik. Basına arkadaşlarımız çıktılar hepimiz  aynı şeyleri söyledik, aynı şeyleri anlattık. Tartışma zemininden hep uzak durmaya çalıştık. Açıklamalara aynı sertlikte cevap vermemeye çok özen gösterdik. Çünkü biz alanda çalışıyoruz. Başkaları söyleyebilir ama biz bu alandan ekmek yiyen insanlarız. Bu alana zarar verecek bir şey yapamayız. Gönül şunu arzu ediyor tabi, içimizi ısıtacak, bizi rahatlatacak açıklamalar arzu ediyor, biz bunu yapmamaya çalıştık. Üç dernek mutabakatla yaptık hep bugüne kadar yaptıklarımızı. İllerde parti teşkilatlarından milletvekillerine ulaşmaya çalıştık, anlattık, anlattıklarımızı ikna ettik. İkna olanlar yetkililerle görüştüler bir problemimiz var burada. Tabii konu, aslında Sayın Başbakanın konusu. Başbakan bu konuda çok kararlı duruyor. Başbakana da maalesef yakın dairede çok az insan bu tür şey anlatabiliyor. Kim anlatabilirdi paylaştık arkadaşlarımızla. Sayın Başbakan’ın yanında rahat derdini ifade edebilen insanlara  gittik, derdimizi anlattık. Onlar ortamlarda Başbakan’a bunu anlattılar. Mesela Hüseyin Çelik 45 dakika merkezi sınavların önemini anlattı Sayın Başbakan’a sınavları kaldırmayı planlıyorlardı tamamen. Diğer bakanlar da, Bakanlar Kurulu toplantısı oldu 6 Bakan Sayın Başbakan’a konunun yanlış bir zeminde gittiği ile ilgili örnekler vererek anlattılar. Ama o algı henüz değişmiş değil. Gerçekten bir fayda oluşacak kanaati var. Sadece fayda algısı oluşturmuş olacağız. Yakın dairede gördüğümüz insanlara şunu anlattık. Dedik ki, ‘bakın buradan Sayın Başbakan’ın söylediği gibi toplumun orta tabakası yararlanmaz. Yarar algısı oluşur. Eğer hedefimiz algıya oynamaksa bu yolda devam edelim. Yok hedefiniz gerçekten fayda ise şu anda gittiğiniz, düşündüğümüz, hedeflediğiniz yol doğru değil demeye çalıştık. Sağ olsun Rifat bey bu konuda çok güzel bir jest yaptı bize. Sektörümüz olarak davet etti, ‘Hocam sizin için bir şey yapmadık. TOBB olarak basın açıklaması yapmamız lazım’ dedi. Biliyorsunuz, Sayın Başbakan bir konuda bir açıklama yaptıysa hiç bir kurum karşısında açıklama yapmaya cesaret etmiyor. Ama Rifat bey hiç karşı karşıya da gelmeden, biz ifadeleri de özenle seçtik. Karşı karşıya gelmeden TOBB olarak bir duruş sergilendi. Görüşmeler devam ediyor, Başbakan’dan randevu talep ettik 3 dernek olarak. Randevu talebimiz uzun süreden beri ısrarla yeniliyoruz, fakat bu randevu talebimize henüz cevap gelmedi” dedi.
Dershanelerle ilgili önümüzdeki sene ile ilgili hiçbir tereddüdün bulunmadığını söyleyen TOBB Türkiye Eğitim Meclisi Başkan Yardımcısı  Eyüp Kılcı, dershane sahibi ve yöneticilerine seslenerek, “Sektörün temsilcisi olarak söyleyeyim, çok büyük bir kuşku taşımıyoruz. Sizin de taşımamanızı istiyoruz. Risk yok değil, bir risk var. Ama bu risk önümüzdeki seneye ait. Velilere şunu çok net ifade etmelisiniz; Önümüzdeki sene ile ilgili en küçük bir tereddüt yok. Çok anormal bir şey olmazsa en küçük bir tereddüt yok. Çünkü görüşülen bütün muhataplarda, mevcut velilerle, dershanelerin problemleriyle hükümetin uğraşması çok zor. Dolayısıyla mevcutla ilgili bir tereddüt yok. Bunu arkadaşlarımıza duyurmamız lazım. Bir sonraki sene biz de Ocak’ta başlıyor bununla ilgili çalışmalar, Kasım-Aralık’ta netleşmiş olacak. Dolayısıyla biz o netleşen duruma göre yol haritamızı yeniden belirleyeceğiz” şeklinde konuştu.
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen ”Dershanelerin Durumu ve Geleceği” konulu sempozyumda, Zonguldak Barosu avukatlarından Abdullah Akbaş ise “Sürecin Hukuki Boyutu” ile ilgili konuşma yaparken, Meclis’in  tatile girmesi ile birlikte Dershanelerin bu yıl içerisinde kapanmasının mümkün olmayacağı, kapanması durumunda ise bunun Anayasal boyutunun ve ekonomik boyutunun büyük olacağı vurgusu yaptı.

SİTE İÇİ ARAMA
Anketimiz
Zonguldak
Zonguldak’ın sizce en önemli sorunu nedir?
HİZMETLERİMİZ
LANGUAGE
English German Spain Russian

YARARLI ADRESLER
alt text alt text alt text alt text alt text alt text
ZTSO Aylık Dergi
2014 İktisadi Durum Raporu
Zonguldak Hakkında
2014 Fuar Takvimi
Yazılım & Tasarım İnteraktif İş İnternet Hizmetleri 2014